torsdag 7 februari 2008

Mitt mål!

Då var jag hemma från mitt första VV-möte. Känns bra, jag är laddad! Har efter diskussion med kursledaren bestämt mig för att sätta upp ett fullt räckbart mål för viktminskningen. Mitt mål blir att på 10 veckor, från idag, gå ner 5 kg. Det låter inte mycket, men det är ungefär vad jag skulle vilja gå ner. När jag sedan nått detta mål får jag sätta upp ett nytt mål, eller om jag är nöjd jämnvikta. Jämnvikta innebär att man lägger på ett visst antal points varje dag (alla vet väl att man som VV räknar points) och fortsätter med detta tills man äter så pass mycket per dag att man varken går ner eller upp i vikt, sunt förnuft!
För att kunna nå mitt mål på 5 kilo på 10 veckor krävs en handlingsplan (detta säger inte Viktväktarna, det säger jag!). 0.5 kilo i veckan är en ganska snäll viktminskning och jag tror att jag, genom att fortsätta träna minst 3-4 ggr i veckan samt skära ner på att äta lunch ute till max 1 gång i veckan lätt kommer nå detta. När mamma var inne och besökte mig idag hade hon dessutom med sig en stegräknare som jag fick i julklapp för 2 år sedan som jag nu tänkte börja använda. 10000 steg om dagen har jag hört att man ska ta, det borde väl inte vara så svårt?!?.
Nu ska jag ladda än mer för mitt nya liv och kolla på Du är vad du äter. Ni får stå ut med att mycket av min vardag (dvs. det jag bloggar om), kommer att vara mat och motion den närmaste tiden. Men så ska jag jag ju vara 5 kilo lättare den 17:e april :).
Support me, puss puss sötisaar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att vi gööör :) Goo Jennie :D

Fröken Jennie sa...

Yeah! Ska Mikis ut i helgen förresten? Kram

Maria sa...

hej gumman. tack för ditt söta inlägg, blev jätteglad,blir så glad av ett sånt meddelande, det betyder att man verkligen har vänner som bryr sig, även om dom är 20 eller 100 mil bort!!! har det iaf bättre idag! och wow, jag e impad av din motivation och målmedvetenhet med träning viktminskning och ändring av kost! var får du all inspiration av?!:) jag får ta tag i mitt liv snart med träning men mitt största problem är tidsbrist, eller är det bara en ursäkt tror du :) nej nu ska jag sova, upp jättetidigt, ut o flyga imorn igen! puss o kram

Anonym sa...

Hej! Tycker att målen som du satt upp verkar så himla bra, realistiska och sunda :) Du är så himla duktig, känner mig faktiskt inspirerad av dig! Såg en massa gamla foton på mig själv igår, typ tio år gamla, och blev nästintill chockad, vad har hänt med mig?!!! 15 kilo senare lixom, ha ha hemskt. Jag vill oxå bli smal!! Jag är i alla fall övertygad om att du kommer nå ditt mål till 17 april :) Stor kram!!

Anonym sa...

lycka till =)

Fröken Jennie sa...

OJ! Tack för alla snälla kommentarer. Känns gött att ha sån support :). Inspirationen kommer inifrån, trivs man inte helt hundra med sin situation kan man inte bara sitta "bredvid" och kolla på hur allt faller ihop, man får göra något åt saken. Det är det jag försöker göra nu! Trivs inte alls med situationen på jobbet som innebär att äta ute varje dag och det är också luncherna ute som är den största boven hos mig. Vi har alla olika "bovar", gäller bara att komma på vilka de är och hur de kan besegras! Nu ska jag iväg till en stor bov... dagens första kund ;). Kram på er alla o TACK än en gång.

Anonym sa...

Det kommer gå galant. Nästa gång vi fikar ska jag se till att du dricker vatten & käkar frukt :) Ha en bra helg söt så hörs & ses vi, kramkram.

Fröken Jennie sa...

Carro: Ehmm, ja det är ju det där med fikor :) Har bestämt mig för att börja dricka te.. tycker det är rätt gott och det är ju dessutom nyttigt med både grönt och rött te! Ses gör vi nog redan om 40 minuter.. ska också träna idag. Kram