fredag 8 februari 2008

Då ska man sättas på prov...

Jag har ju inte direkt valt rätt helg att börja hålla koll på maten... fast blir det någonsin rätt helg? Det är nog bara ännu en undanflykt från att ta tag i "problemet". Denna helgen blir mina frestelser åtminstone tre. Frestelse nummer ett kommer redan vid 12.00 idag då jag och min kollega Torbjörn ska käka lunch ihop på Koh Thai. Detta blir dock inget större problem då jag ska be om att få kycklingwoken utan ris & med extra sallad istället = mycket mat och få points! Nummer två bland frestelserna blir helt klart ikväll då älsklingen och jag troligen ska gå på bio, problemet blir då bio= godis! Jag får lösa detta problem genom att skära upp frukt/grönsaker innan bion & ta med mig det + dipp :). Sista klara frestelsen för helgen dyker upp på lördag då jag är bjuden på Schlagerkväll till Sara med allt vad det innebär. Ska försöka hålla nere på pointsen genom att dricka sprit (blandat med sprite zero & goda bär), käka salta pinnar & skippa nattamaten. Hur det gå med alla dessa frestelser som faktiskt dyker upp lite var stans i vardagen, det återstår att se. Känner dock att det inte får bli några större övertramp redan i helgen... det har jag ju inte sparat ihop till ännu (points kan man nämligen spara).
Nu är det dags för jobb,
Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din kommentar, ha en bra helg :)

Fröken Jennie sa...

Tack detsamma :)