måndag 18 februari 2008

En najsig helg.

Då var det måndag igen ännu en helg som sprungit förbi! Har haft en precis så skön helg som jag hoppades på att jag skulle få när jag skrev senaste inlägget i fredags. I lördags vaknade jag utvilad tidigt, klockan var nog inte mer än 09.00. Underbart skönt att slippa vakna av väckarklockan och gött att inte behöva stressa med frukosten utan kunna ta det piano ;). Ägnade dagen åt diverse städsysslor, vårt kök blev skinande rent (well, så rent ett 45 år gammalt kök kan bli) & toaletten likaså! Tog mig en joggingtur runt sjön i solen, snacka om energipiller! Sedan var jag ute i Lessebo och hämtade min dator, så nu har vi två fungerade datorer igen.. På kvällen var vi hemma hos Frida & Fredrik o åt tacos samt kollade på filmen Into the wild. Vi började också lite smått spåna på en New York-resa som vi funderar på att göra tillsammans i september. Najs!!
Igår hade vi en tvätt- och renoverardag, hann med att spackla sista väggen i sovrummet, slipa de två som redan var spacklade samt sätta täcktapet på nästan en hel vägg. Det är kul att se att det händer grejer här hemma, då kan man stå ut med att leva i kaos! Avslutade helgen med fikamys och slötittande på film med Sara, Freddie & Geddon.. ett bra slut på en bra helg.
Idag blir det jobb, ska bege mig till Älmhult strax. Har med mig lunch i bilen för första gången idag, får se hur bra det blir..... Ikväll blir det motion för hela slanten! Ska först ta mig ett varv runt sjön med Sara'n, därefter blir det Hälsostudion och SochK, dvs styrka & spinning. Puh! Efter ikväll är jag lugnt värd en vilodag imorgon, då ska vi kolla på färg till sovrummet och sätta mer täcktapet :)
Nu får jag ge mig av, ha en skön dag!
Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

HURTBULLE nr 1! :) Jag ska träna 3 ggr denna veckan är det tänkt med början ikväll.. bäst att vänja sig vid träningsvärken tänkte jag :) Stor kram, ha en fin dag (och vecka!)

Fröken Jennie sa...

Duktig Carro! Då ses vi kanske på gymmet ikväll, det hade ju vart trevligt :) Kram tillbaka och ha en toppen vecka du osså!