måndag 21 januari 2008

Peek-a-boo!

En liten smygpeek på vårt nylagda golv tänkte jag att jag skulle bjuda på såhär på kvällskvisten!Det är kul att se de båda golven tillsammans, då ser det gamla otroligt fult ut & det nya blir än snyggare! Jag älskar det mörka träet och de synliga "skarvarna", det får liksom golvet att se robust och lantligt ut (fast ändå trendigt). Just nu känns hallen dock lite för enfärgad med de vita väggarna och den brun/vita tapeten, det behöver hända något! Vi måste komma fram till hur vi ska få dit färgklicken som vi båda är överrens om att vår hall behöver. Eftersom renoveringen hemma hos oss går väldigt stilla framåt har vi hunnit samla ihop en hel del idéer & inspiration från vänners lägenheter, våra jobb och inredningprogram. Nu gäller det bara att sålla bland idéerna och göra slag i saken! Till helgen, kanske. Som pricken över I:et ska vi ska lämna in toalett- och kontorsdörren till en lackverkstad, de ska bli vita precis som garderobsdörrarna (som vi lämnade in på lackning innan jul).
Nu ska jag hänga på soffan en sväng innan det är dags för sängen & läsning,
Nighty Night.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint! det gör verkligen skilnad med nytt golv..men håller med om att det gamla golvet oftast då ser väldigt fult ut i jämförelse :) Vi tänkte slipa ner vårt vardagsrrumsgolv och lacka om det när tid finns.

Anonym sa...

hehe eller hur? Tack för de iallafall ;)Snyggt det ser ut att bli :) kram

Fröken Jennie sa...

Carro 1: Kommer inte ihåg vad ni hade för golv i vardagsrummet, men det i hall o kök(?!?) var väldigt najs. Jag gillar sådana där segelgolv :) Kram!

Carro 2: Tror jag ska rannsaka mig själv precis som du och ta ett kort på innehållet i min väska.. tror det kan bli rätt skrämmande! Kram