måndag 21 januari 2008

Bota sötsug med träning?

Det hade ju iallafall varit helt underbart om man hade kunnat bota suget efter sötsaker såsom smågodis, godis & glass med motion. Sitter framför datorn, godissugen som attan och inte det minsta pepp på att ge mig ner till gymmet och träna. Hade vart mycket härligare att sitta i soffan, zappa på TV:n och tugga på nått gott. Nu vet jag dock att jag kommer känna mig så mycket piggare när jag väl sprungit mina kilometer på bandet och då kommer säkerligen sötsugen också ha försvunnit. För är det inte så, att när man tränar och sköter sig med motionen, då är det så mycket lättare att äta bra? (nyttigt) Medans det å andra sidan är så att man mer eller mindre skiter i vad man äter (svullar på div. godsaker), när man ändå inte tränar. Så är det för mig iallafall! Någon som håller med mig/tycker annorlunda?
Fast jag måste ju ta och erkänna att jag unnar mig att äta gott & godis på helgen då jag vet att jag vart duktig och tränat bra i veckan..... så det är nog bäst att jag ger mig av nu!
Puss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, hoppas jag tänker likadant när jag väl kommer igång sen, för jag är sjukt sockerberoende.. När jag är sötsugen och inte får godis, då blir jag arg, irriterad..ja, riktigt vansinnig. Inte bra, inte bra..

Vi ses på lördag tjejen, kram kram

Fröken Jennie sa...

Inte ba, Inte ba! Lite lagom sötsug sådär framåt fredagen när det närmar sig helg är ju inte helt fel.. men nu, redan på måndagen, första dagen efter en sötsliskig helg.. det är alldeles föör tidigt! Vi ses på lördag, yeah!! Kram