tisdag 22 januari 2008

Fotoaffärsskola...

Ja alltså, jag har de senaste timmarna suttit som förhäxad i en nätbaserad photoshop-skola. Man får i skolan lära sig grunder som man sedan kan använda vid enkla redigeringar av foton. Jag har försökt lära mig photoshop förut, då med som lärare. Inget ont om honom, han kan verkligen sin grej.. men det är nog rätt svårt för en som kan något väldigt bra att göra sådant som han annars för väldigt enkelt (med snabbkommandon) långsamt så att jag faktiskt lär mig något av lektionen. Så jag tror jag fortsätter med den här nät-skolan och kommer nog testa mina bilder på er läsare framöver, ba så att ni vet ;).
Nu ska jag iväg till affären en sväng, hörde en önskan om ärtsoppa med pannkakor till kvällsmat och eftersom jag är en sån snäll och söt flickvän ska han få som han vill. Själv tycker jag inte ärtsoppa är speciellt hett, men pannkakorna man får efteråt (om de är hemmagjorda) är värda uppoffringen! Får ta och äta framför TV:n idag, det är ju handboll.
Puss Puss nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fotokurs på nätet? låter ju fiffigt:)

Fröken Jennie sa...

Tja, eller hmm.. Vet inte vad man ska kalla det! Men man får illafall lära sig lite om bildredigering och hur man använder de olika photoshopverktygen och sådant kan jag verkligen behöva :) När börjar du jobbet? Kram