torsdag 3 januari 2008

New York New York

Jag är såå sugen på att ta mig till New York, så sugen att jag suttit och suktat på ticket.se efter flyg- och hotellbiljetter. Det är faktiskt inte så farligt dyrt att ta sig dit egentligen... runt 7000 kronor för resa och boende i 7 nätter, gahh. JAGVILLJAGVILLJAGVILL!
Ska minsann jobba som en toka framöver så att jag når mina budgetar och på så sätt får bra lön. Då ska jag lätt klara av mitt enda nyårslöfte som är att spara minst en tusenlapp i månaden till en kommande NewYork-resa.
I New York vill jag:
- se Ground Zero, Frihetsgudinnan och många andra turistmåsten.
- strosa i Central Park, åka skridskor om jag åker dit "vintertid"
- dricka kaffe i stoora gröna pappersbägare
- tokshoppa som aldrig förr
- som avslut på resan vill jag bli tvungen att köpa en extra resväska för att få med mig allt jag shoppat....
I guess- det är bara att börja spara.
Puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

De va ju riktigt billigt.. Är också grymt sugen:)

Anonym sa...

Vaa, kostar det inte mer? Vi ska ju åka utomlands i sommar är tanken, kanske man borde tänka om; glömma stranden och köra NY istället..vore grymt! *tack för tipset* :) Ses ikväll vid sju, kramkram

Fröken Jennie sa...

Ja visst är det billigt, inte konstigt man blir sugen! Att man sedan kan göra helt sjuka fynd där gör inte saken sämre :)

Anonym sa...

Åh jag skrev precis ett inlägg om New York, eller snarare att vi kanske ska dit :-) Vi har också kollat priser och det är inte såå farligt precis som du också skriver. Men shoppingen ja, hur ska man klara av att inte handla ALLT?