torsdag 10 januari 2008

Mitt 2007.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Japps, jag pluggade & bodde en termin utomlands, det har jag aldrig gjort förut... och kommer förmodligen aldrig göra igen.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Eftersom jag inte hade några så var det inga problem
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jadå: Sara fick en liten Filip, Martina en liten Nora och Åsa en liten Arvid!
4. Dog någon som stod dig nära? Ja.
5. Vilka länder besökte du? Danmark, Turkiet, England, Skottland. Update: Spanien
6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? Jag skulle gärna hinna med en resa till the States och New York! Sen blir det en skidresa med pappsen i mars i år.
7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? Den 31 Mars, då hade jag min 25 årsfest..
8. Vad är det bästa som hänt dig år 2007? Träffade Johan i slutet av 2006, men att vår kärlek överlevde terminen i England är var nog det allra bästa.
9. Största misstaget? Möjligtvis att jag inte njöt tillräckligt av min sista termin som student.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget allvarligare.
11. Bästa köpet? Hmm, skulle nog vilja påstå att det var när det var en snubbe som köpte min gamla bil & jag äntligen blev av med skrället!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, no further comments.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att jag fick bra betyg, ett jobb och att vi vann budgivningen på vår kära lägenhet :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Sanningsdan med Säkert, Mr Brightside med the Killers, Giftig med Mange Schmidt och Om du lämnade mig nu med Lars Winnerbäck & Miss Li
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest runt i Storbrittanien när jag hade chans.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Funderat på framtiden...
18. Hur tillbringade du julen? Med nära och kära! Dagarna innan jul med J och hans familj i Skåne och resten av helgen med familjen.
19. Blev du kär i år? Nope, jag fortsatte att vara det.
20. Hur många av dina vänner gifte sig under året? Sara & Marcus
21. Favoritprogram på tv? Grey's Anathomy.
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Jag hatar inte!
23. Bästa boken du läste i år? Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson.
24. Största musikaliska upptäckten? Nygamla Annika Norlin, i år som Säkert! tidigare som Hello Saferide.
25. Något du önskade dig och fick? Ett trivsamt jobb.
26. Något du önskade dig men inte fick? En systemkamera kanske..
27. Årets bästa film? Se upp för dårarna var iallafall en av dem.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Började dagen med att göra cellprov och fortsatte den med att ta det väldigt lugnt (firades någon dag innan och någon efter)
29. De bästa nya människorna du träffade? Louise, Daniel & andra bekantskaper i Sheffield.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007? H&M med inslag av vintage.
31. Vad fick dig att må bra? Träning, vänner, kärlek, bra mat och sol!
32. Favorit månad? September.
33. Vem saknade du? Johan, allra mest.
34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En trissvinst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. känner igen svaret på nr.12! Har nog tyvärr samma problem :)

Fröken Jennie sa...

Ja det är nästan så att man skäms när man får hem bonuscheck efter bonuscheck från diverse affärer ;). Men yey, då kan man ju shoppa ännu mer! Fick förresten samtal från ditt jobb idag, vårt kära golv har äntligen kommit.
Kram!