torsdag 10 januari 2008

The floor we'll walk on!

YES, äntligen har vårt efterlängtade golv anlänt Växjö. Detta betyder att vi kommer hämta hem det imorgon fredag och har jag tur så har älsklingen lagt det klart när jag kommer hem bakis och trött på söndag förmiddag. Hey, det är väl ändå inte för mycket begärt? Jag har dock för mig att man skulle ha golvet liggande hemmavid i ett par dagar först så att det får acklimatisera sig lite till värmen och luftfuktigheten just här hemma hos oss, innan man kan ge sig på och lägga det. SKIT också. Nu ska jag ta och packa upp mina matkassar, var på Maxi en sväng efter jobbet. Det är kul att handla på Maxi då man som Ica-kortskund kan scanna sina varor själv! Lite mindre skoj är det när man kommer fram till kassan och de säger att man blivit utvald för en kontroll. Även om jag har varit noggrann med att scanna alla varor är jag skitskraj att jag ska ha missat att scanna in typ en av fruktpåsarna eller nått annat lättglömt. Det gick åtminstone bra för mig idag, stämde på pricken!
Strax dags för löpbandet med Sara som för övrigt i sällskap med Bea och en god soppa förgyllde min lunch :)
Puss

4 kommentarer:

Bli min jäst sa...

Åh vad skoj att du har börjat blogga igen! Härligt att få läsa om dina dagar igen :) Såg i ett tidigare inlägg att du gjorde egen juice, är det en råsaftcentrifug ni har köpt? Jag önskade mig en sån i julklapp men fick ingen, ska nog ta och köpa mig en snart, det blir så himla gott!!
Tur att du klarade kontrollen på Maxi idag, jag skulle oxå bli nervös :) Kram!

Fröken Jennie sa...

Hehe, jag skrev precis en kommentar på din blogg, utan att ha sett din kommentar här :).. Det är kul att blogga igen, så därför gör jag det! Råsaftscentrifugen är grym, enda minuset är att det blir mycket disk när man väl "juicar". Va Lucas vuxit förresten, men lika söt fortfarande! Kram Kram

Anonym sa...

hej hej!
Hoppas ni blir nöjda me golvet nu, och jo.. det ska helst ligga 48h i er lägenhet innan ni lägger det..tyvärr :)
Ha det så bra!
kram från zandra

Fröken Jennie sa...

Fasen också :). Nä men jag tror inte att han skulle ha hunnit med att lägga det ändå, vi är ju rätt så mkt noviser på sånt så vi behöver en hel helg till det. Hoppas ni får en kul kväll i morgon, för du skulle väl ha galej? Kram!