måndag 7 januari 2008

Hur pass invalid är jag?

Har precis suttit i ca 20 minuters telefonkö hos Folksam försäkringar, finns skojigare saker att göra med sin tid! Anledningen till att jag ringde Folksam är att jag hade en idrottsförsäkring där genom min licens när jag spelade fotboll. Som de flesta som läser min blogg redan vet (jag har tjatat om detta) så skadade jag mig i knäet för ungefär 2,5 år sedan och nu är det dags att göra en bedömning av hur pass invalid jag blivit av denna skada. Tyvärr var avdelningen som har hand om idrottsskador stängd när jag väl kom fram så jag blir tvungen att ringa dem igen i morgon, det ska jag definitivt göra. Finns det någon som helst chans att jag kan få ersättning för att jag får ont i knäet då och då pga min skada så tänker jag ta den. Det kan faktiskt göra riktigt jobbigt ont ibland när jag gått för långt eller suttit för länge på knä, huk ska vi inte tala om.. det går bara inte! Dessutom kan jag inte böja knäet ordentligt så det är svårt att sträcka ut främre lårmuskeln efter träning. Kanske låter minimala problem, men de är ändå inte speciellt skojiga.
Haft en bra "första-dagen-efter-långledig" på jobbet idag, massor av ordrar och trevliga samtal från kunder. I like! Har suttit framför datorn mest hela dagen. Imorgon blir det däremot ut och köra igen, det ska bli najs :). Nu ska jag ta och glida i mina träningspjucks, ladda i-poden & trycka in mina nya matchande rosa hörlurar i öronen, växjösjön here I come! Som belöning efter promenaden blir det en macka från hyfsat nyöppnade Subway och filmen I am Legend.
Ciao.

Inga kommentarer: