måndag 14 januari 2008

The BIG Lyreco party.

Jag har precis som jag anade varit med om en spännande, lärande, kul & överraskande helg i Jönköping. Vi började resan redan 08.30 på morgonen och klockan 09.07 i Värnamo öppnades första ölen. Mellan den första och den andra ölen tog det dock ett helt gäng timmar, det var bra att vara på alerten väl på plats i Jönköping. Under dagen som gick besökte jag vår leverantörsmässa, workshops & Field Sales kick-off (min avdelning). Fick lära mig mycket nytt om nyheter och mer avancerade produkter i vår katalog, spännande! Blev väldigt imponerad hur hårt man gått in för temat Sport. Alla leverantörer var dressade i skidutrustning, lokalen var fylld med snö och de bjöd på slush-ice i os-ringarnas färger :). På kick-offen gick de på ett rätt kul vis igenom årets resultat samt förväntningarna för nästa år, våra team-ledare samt säljcheferna för de tre länderna (Sverige, Danmark, Norge) var klädda i landslagskläder och lekte fotbollsspelare, fick oss att sjunga hejaramsor och vifta med flaggor. Efteråt var det dags för en snabb sväng till hotellet för att svida om och sedan tillbaka till Elmia för mingel, VLP-Award (very lyreco people) och middag. Jag mitt dumhuvud glömde kameran på hotellrummet så jag fick fota med mobilen, därav den kassa kvaliteten på bilderna. Hade en supertrevlig kväll med massor av god mat, skidtillbehör (se kort), bra underhållning i form av Europe och en låtkavalkad som startades och avslutades med The Final Countdown och goda pölsor till nattamat :). Gårdagen var seg, vi åkte från Jönköping redan vid 10 tiden, fullpackade med goodies från leverantörerna och vår andra packning.. segt då vi bytte tåg 3 ggr! Väl hemma fick jag städryck och städade halva lägenheten. Sen tog jag det lugnt på soffan och kollade på Råttatouille, en riktigt bra film!
Blir något liknande ikväll, slappt på soffan alltså! Har just varit och tränat så det är jag allt värd.
Puss.

My clothes. Torbjörn & den första ölen.


Lilly i snöbaren. Jag, Lenita & vårt backoffice!


Jeanette- min teamledare! Lilly, Marie, Jeanette & Jennie :)


Jennie goes skiing. Joey Tempest i Europe.

The goodiebag, massor av grejer... mer därtill i den smarta dragväskan!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack