fredag 11 januari 2008

Who's the winner? - I'm the winner!

Girlpower eller vad? Precis hemkommen från en mysig kväll med min kära J. Vi började med en bowlingmatch med mycket prestige på spel. För Johans del var det hans ära som man (ehumm, pojke?) som var insatsen, för min del var det den inbillning som jag har haft sedan jag bowlade i korpenserien med mitt gamla jobb, att jag är grym på att bowla! (jag är dessutom ödmjuk) dessu Som ni nog kan uttyda av min rubrik så var det jag som kickade ass, jag vann med 3-1. Vi bestämde innan vi började att vi skulle få en poäng per vunnen serie & avslutningsvis en poäng för högsta sammanlagda poäng. Jag vann två serier och den sammanlagda poängen, inte illa pinkat! Efteråt gick vi till den hyfsat nyöppnade restaurangen Piazza Teatro och åt en god middag. Vi valde båda två rätten: vitlöksmarinerade havskräftor med chilimarinerade grönmusslor serverade med friterad selleri och aioli, mums! Lite väl flottigt för min smak men helt klart godkänt.
Nu ska jag avsluta kvällen på bästa sätt, med smågodis & mys på soffan.
Puss o Godnatt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej å hå Jennie :D Jag gillade BodyPower'n som faan. Men det var jobbigt då jag har sjuk träningsvärk. Gillade stället. Sist jag var där var det inte såå najs. Nu är det ju jättefint :D Hur ärre med dig då? Solen verkade ju inte vilja lysa i Växjö i dec. Vad gör vi åt detta? Kram kram

Bli min jäst sa...

Ha ha klart att du skulle vinna, vi fick ju så mycket träning på bowlingen med unicorn :) Det var tider det! Var hur länge sen som helst som jag bowlade... Bra jobbat i alla fall!! kram

Fröken Jennie sa...

Mjukis: Då börjar du oockså att träna där sen då ;)Med mig är det bra, använder dagens bakfylla till att städa rent här hemma och snart blir det soffan med gott käk och kanske en najsig film! Solen.. hmm, ja den visade väl iallafall sig litegrann idag :) Kram!

Pernilla: Ja visst! Det var tider det :) Väldigt länge sen nu, men jag tror ändå att de gamla takterna sitter i lite! Ni får ta och komma ner till Växjö o hälsa på, så kan vi ta en sväng till bowlinghallen ;) Kramis.

Anonym sa...

Joo jag vet :)
Jaa kjolen är jättemysig, billig med.. funderar på att köpa en svart med!

Fröken Jennie sa...

Vill också ha, måste shoppa lite nytt när jag ska till Sthlm om två veckor :) Yeah!