torsdag 1 november 2007

Jag målar!

Ikväll, efter en skön promenad på Högstorp med Sara'n, har jag målat. Objektet för dagen var en rektangulär spegel med ganska bred ram som vi hittade vid en container på seminarievägen. Spegeln var ganska trist, ramen var gjord i en rödbrunaktig faner som vi inte alls gillade. Formen på spegeln och även storleken föll oss däremot i smaken :). Nu har den dessutom bytt färg till blankaste svarta, supersnyggt! Behöver nog måla den en gång till och därefter ska den upp på väggen, ovanför soffan i vardagsrummet. Kommer bli riktigt bra!
Nu ska jag faktiskt ta och gå och lägga mig, klockan är knappt 22 men ibland så behöver man lite extra sömn... kan vara bra inför fredagen då man annars brukar vara så trött.
Natti Natti

2 kommentarer:

Bli min jäst sa...

Detär verkligen "din grej" att fynda och piffa upp gamla saker :) vilket fynd ni verkar ha gjort med spegeln, låter skitsnygg. Bild kommer väl sen? ;) kram från Pernie

Fröken Jennie sa...

Klart att det kommer bilder :) Ska bara låta den torka efter andra strykningen först. Sen ska ni få se både hur den såg ut innan och hur den ser ut ommålad! Fynda är verkligen min grej.. måste nog säga att jag är rätt bra på det. Kram Kram