tisdag 21 augusti 2007

Roadtripen- del 1.


Vi började vår tur med ett stopp för lunch hemma hos Berglund's, där fick vi även kaffe och tips på vilka stopp vi kunde göra på vägen genom Skåne. Ett av tipsen var att besöka Frösakar's vattenfall så det blev vårt nästa stopp. Där träffade jag på en pytteliten groda, förlåt prins.
Frösakar var riktigt fint fastän det regnade, tyvärr gör inte min kamera vattenfallet rättvisa :(. Under vår roadtrip passade vi på att hälsa på både skånska, västgötska och örebroiska(?!?) kossor. Här har vi några av de skånska.
Nyfikna är de, de små kossera! Här har vi anlänt till Kivik där vi gjorde vårt första nattstopp. Riktigt mysiga små gränder med korsvirkeshus och klängrosor.

Vi hade fin utsikt från vårt hotell för natten- bilen!. Där sov vi gott även om det var lite väl hårt underlag.

Frukost smakar aldrig så gott som när man är ute på äventyr och att solen vågar visa sig gör inte saken sämre!

Innan vi lämnade Kivik gjorde vi ett besök på Kiviks musteri där Johan självklart tog en sväng i lekparken ;). Efter Kivik åkte vi till Tommelilla där vi bokat biljetter till världens minsta museum, men världens STÖRSTA Hasse & Tage museum.

Någonstans mellan Ystad och Smygehuk stannade vi för lite slappande på stranden, man får passa på när solen är på sitt bästa humör.
Här vajar flaggan på Sveriges sydligaste udde, Smygehuk.
Mer kommer framåt i veckan...
Nu ska här jobbas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt ni verkar haft. Det minsta lilla museumet var jag med på i somras :) gulligt ju! vi har hus i gamla stan i simrishamn, så jag är ganska ofta i de där krokarna :) hoppas att vi ses snart! kram

Fröken Jennie sa...

Sorry att jag inte kunnat svara förrän nu, min dator vägrar låta mig läsa mina kommentarer.. tror minsann jag har nått dumt jävla virus på den! Jag tänkte faktiskt på dig när vi var där neråt, tyvärr hann vi aldrig besöka just Simrisehamn, är där nått spännande att se? Party snart kanske? Kram