torsdag 17 maj 2007

Peak District, Louise & me.

Har haft en underbart skön dag ute i naturen. All den friska luften och motionen som jag fått mig under dagen börjar ta ut sin rätt, är helt otroligt trött!! Tänkte dock bjussa på lite Peak District bilder innan jag kryper ner under täcket, voila!


Byn Castleton som vi först tog oss till var full av små gränder och söta hus, dessutom fanns det vattendrag och små bäckar precis överallt. I Castleton fanns även ett gammalt slott som vi klättrade upp och besökte, riktigt backigt och tungt!


Jag passar på att posera i ett av slottets fönster, slottet i sig var väl egentligen inte mycket att se men utsikten vi fick var desto bättre. Louise poserar här på vägen ner från slottet, ser ganska glad ut... hon hade nog inte bjudit på samma smajl om jag fångat henne på vägen upp!


Många Inn's, Café & små shoppar väljer söta små namn, här har vi Körsbärsträdsstugan... Te-huset som vi valde att besöka hette "The three roofs" och de serverade supergott Cream tea med scones, clotted cream & jam... MMM!!


Efter den mäktiga fikan behövde vi verkligen röra på oss så vi gick på upptäcktsfärd längs med en av vandringslederna.. hamnade mitt ibland fåren som även om de var lite småskygga verkade tycka det var OK med besök :)


Ser troligen inte ut som vi är speciellt högt upp på de här bilderna men det ska sägas att vi nästan är så högt upp över havet man kan komma i den här delen av England.... Detta innebar en ganska lång och tung klättring men det var det värt!

Nu ska det bli underbart gött att sova, kroppen värker och ögonlocken är sådär skönt tunga...
Dröm söta drömmar mina vänner!
♥ Jennie

Inga kommentarer: