tisdag 24 april 2007

Mina photoshopkunskaper...

De är inte mycket att hänga i granen... Men jag har bestämt mig för att jag minsann ska försöka lära mig lite varje dag nu!
Det krävs inte så mycket hjärnkapacitet för att förstå att det första jag gett mig på är att försöka "plocka bort" bakgrunden på de bilder som jag valt att redigera. Såsom bilden i detta och föregående inlägg. När jag inte kunde somna inatt satte jag mig med datan i knäet och började pilla, jätteskoj när man äntligen börjar lära sig vilka knappar och figurer som betyder vad, men oj.. det är såå långt kvar! När jag var hemma i Sverige under påsken försökte älsklingen lära mig hur man gör olika lager, fixar ramar till bilder och hur man klipper ihop bilder i en och samma fil. På något konstigt sätt så fungerar det inte alls lika bra nu som när han satt bredvid.. hmm undra varför ;)..

Ska strax bege mig bort till skolan, ska träffa gruppen som jag jobbar med i marknadsföringen för lite förberedelser inför fredagens förhandlingar. Förhoppningsvis blir vi inte sittande så länge för vid halv 2 ska jag möta upp Lydia (fhv) och Monike för att gå igenom morgondagens presentation. Kanske blir det ingen träning idag, får se hur tiden räcker till eftersom jag hoppas på att hinna med lite rapportskrivning också....
Ikväll blir det troligen bio med Daniel, biomörker och en bra film är nog precis vad jag behöver!
♥♥♥
Jennie

Inga kommentarer: