tisdag 20 februari 2007

Pannkaks tisdag!

Goddagens!
Ingen vanlig tisdag här idag, det är den sk. Pancake Day. Pannkaksdagen är den engelska motsvarigheten till Fettisdagen, som väl också är idag?
På pannkaksdagen äts en massa pannkakor, kör man på traditioner ska dessa vara toppade med socker och citronsaft. Man anordnar dessutom pannkaksrace i många av de Engelska städerna. Dessa pannkaksrace går ut på att de tävlande ska bege sig ut på gatan med stekpannan i högsta hugg och sedan springa med denna och kasta upp sin pannkaka i luften ett bestämt antal gånger medans han/hon springer. Den som efter att ha sprungit hela tävlingsrundan, först tagit sig till kyrkan med en hel pannkaka, serverat pannkakan till klockringaren och sedan fått en puss av denna, koras som vinnare.
Tror inte att jag kommer delta i något pannkaksrace, eller rättare sagt.. jag vet! Dock har jag planer på att äta pannkakor till kvällsmat tillsammans med grabbarna här i huset..

Annars blir det en väldigt slapp dag, ska inte ta mig utanför huset förrän i eftermiddag då det är dags för badminton och träning.. därför behåller jag myskläderna på så länge jag bara kan!
Nu blir det sängen och marknadsföringsboken i högsta hugg!

Ta det lugnt med semlorna ;)
Kramar Jennie

3 kommentarer:

A pint of lager sa...

Tänkte bara titta in och säga att vad duktig du är som skriver så mycket. Alltid lika kul att läsa en tråkig dag på jobbet. :)
Blir nog inget pannkaksrace för mig heller, men man kanske skulle laga några när man kommer hem.
Kram kram

Anonym sa...

Åh Jenpen, jag som hade velat se ett foto på dig i full pannkaksmundering! Det hade varit kul, kanske nått o ta med hem? Har precis kommit hem från träningen och ska nu ställa mig o laga mat till mina små lunchlådor. Kramis från mig

Fröken Jennie sa...

Tiina; Tack :) Själv tycker jag det är trist att jag inte kan skriva oftare... mitt internet är så sa-ans trögt att det inte går att ladda sidorna ibland, för att inte tala om hur trögt det går att lägga upp bilder.. man får inte ha bråttom precis! Nu ska jag ut i köket och göra pancakes, köpt grädde, sylt och chokladsås.. MUMS! Kram

Sara'n; Det hade du velat va? Iofs så är det väl här man ska göra en sån sak.. eftersom ingen känner en behöver man ju inte skämmas efteråt.. det värsta är att jag är sån vinnarskalle att jag skulle göra allt för att vinna.. o "kasta" pannkakor är inte direkt min grej ;) Full pannkaksmundering.. hmm vad innebär det? Kramis