fredag 23 februari 2007

FridaY!!

Hej o God Morgon!
Inatt har jag sovit vääldigt gott och drömt en riktigt söt dröm..... Bra början på helgen :)
Hade en superbra dag igår för övrigt.. förutom att internet typ inte funkade alls.. därav de få inläggen.

Var duktig och läste mer i min marknadsföringsbok så nu känns det faktiskt som jag förstår lite mer vad det pratat om på föreläsningarna, dessutom gjorde jag klart de små engelskaläxorna vi fick i onsdags!

Badmintonen var helt OK, det var bara Sylvia jag och Reddy.. men han lät oss minsann springa och inte vann vi fastän vi var två mot en.. hmmpf!
Shenya tittade förbi badmintonen och berättade att hon fått sms av Sylvia, italienskan om att det skulle vara language exchange meeting mellan 18 och 20 och att hon tyckte vi skulle komma. Det gjorde vi och det var riktigt kul! Satt och pratade med en äldre herre i nästan en timma om de jobb han haft på bland annat Bassets (godistillverkare) och på the Chamber of Commerce. Han hade många spännande historier och anekdoter att berätta, bland annat om hans besök i Sverige. Satte även mig vid det danska bordet då det var det närmaste jag kunde komma svenska, där började jag prata med en tjej som kom från Odense, Louise hette hon och var jättekul och trevlig!
Slutade kvällen med att jag följde med Louise, Anna (dansk), Anna's pojkvän som var på besök och Lisi (österrikisk) till the Graduate där det visade sig att det anordnas mötesplats för oss utbytesstudenter varje torsdagkväll klockan 21... vilket jag inte visste eftersom min International academic blackboardsite inte funkar.. Well, nu vet jag iallfall!

Ska strax dra mig bort till skolan för 1 1/2 timmas seminarium med marknadsföringen och sen har jag helg igen :) Vi ska ta en runda på stan, jag Shenya och Sylvia.. shoppa får man faktiskt göra på fredagar!!!
Sen ikväll ska vi till någon indieklubb och nya vännen Louise ska med, superkul känns det!
Ha en toppenfin fredag, det tänker jag ha!
Puss o Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman! Detta var ett positivt inlägg och läsa, jag blev lite orolig då du inte skrivit på ett litet tag. Kom precis själv hem från ishockeyn! Var där med morfar, det var riktigt kul!
Många kramar Sara

Fröken Jennie sa...

Jasså, ja jag har nog vart lite dålig på att skriva på sistone, men så är det ibland =) Vann de vårt kära lakers? Kram Kram