tisdag 30 januari 2007

Valentine's coming to town!

Jag säger då det!
Skulle nästan kunna tro att jag var på andra sidan atlanten, där allt handlar om storlek :) (the bigger, the better!!)
Här i England är det verkligen Valentine's-hype!, I varenda affär finns det särskilda valentines-bord, fyllda med allt "nödvändigt" till Valentine's day... OK, Sverige börjar väl mer och mer haka på den där trenden att allt ska vara stort och överdådigt, men definitivt inte så illa som här!
Var inne i en kortaffär idag och checkade in utbudet, inte så litet! Sylvie köpte ett kort till sina föräldrar men själv kunde jag verkligen inte komma fram till om jag skulle handla eller inte... fanns för mycket att välja på helt enkelt!


En skillnad här från därhemma är att här är det mesta riktigt billigt!! De allra största korten är billigare än de små, handklovar med rött ludd på för 99 pence och små söta björnar för ungefär samma pengar....
Att köpa varandra grejer till alla hjärtans dag är väl iofs kul och mysigt, men det viktigaste tycker jag trots allt är att man talar om för varandra hur man känner och att man ser till att ta vara på tiden man har ihop :)
Ahh, I wish my valentine was coming to town as well!!

Inga kommentarer: