tisdag 30 januari 2007

Premier League debut!

Idag har jag vart på min allra första Premier League match, men definitivt inte den sista.
Matchen jag och Sylvia såg var Sheffield United mot Fulham. Antagligen inte någon direkt höjdarmatch, men ändå :) Sheffield, eller the Blades som jag nu vet att de också kallas, vann med 2-0 inför en publik på ca 28000! Inga sura miner från hemmasupportrarna idag inte.
Nästa vecka spelar de hemma igen mot Tottenham, kanske blir det att vi går igen då?.. får se lite, det kostar ändå 16 pounds!
En upplevelse var det iallafall :)

Vi var väldigt tidiga till matchen eftersom vi inte visste om vi skulle få några biljetter, nästan tomt på läktaren till en början!
Sen när det var dags för matchstart var det nått helt annat.

Sylvia från Wien och Pennie från Växjö gör Premier league debut, kan inte vara annat än glada!! Glada är också övriga Blades-supportrar när första målet kommer :)
Ögonblicksbild från planen, tur för mig att jag hade glasögonen med mig, annars hade jag knappt sett var bollen var!..
Nu blir det sängen, hunnit prata med både mamsen och älsklingen så jag ska nog kunna drömma sött i natt :)
Natti Natti

Inga kommentarer: