lördag 27 januari 2007

Man lär sig alltid...

något nytt :)
Ordet Mod som kommer från engelskans modernist, var en ungdomskultur som växte sig stark i början av 1960-talet, i synnerhet i Storbrittanien. Ett fanatiskt modeintresse och kärlek till amerikansk jazz, soul och rythm 'n' blues var viktiga inslag i kulturen.
Fanatiskt modeintresse.. haha det låter nått det!
Men kul att se att man kan påverka folk så pass mycket att de blir intresserade, genom exempelvis sitt sätt attklä sig..
Haft en riktigt trevlig kväll med Daniel, verkar vara en riktigt schysst kille :) suttit o snackat en massa om alla upplevelser hittills, om skola, skidåkning, tja om det mesta... honom kommer jag nog hänga en hel del med här om jag får spå framtiden lite.. haha.. Vi var ju inte så himlans många utbytesstudenter och 2/3 delar är typ indier.. har inget emot indier på nått sätt men man sällar sig ändå till dem som på något sätt tilltalar en.. dvs liknar en på nått sätt.. så klart att man lär umgås en hel del med de européer som tagit sig hit!

Nu ska jag krypa ner i sängen, ikväll har jag dragit på mig mina tjockaste "hello kitty"-strumps, flanellpyamasbyssorna och ett linne, inte direkt som när man sover jämte elementet J.... kaaaallt!
Natti Natti Sweden,
Love Jennie

Inga kommentarer: