fredag 26 januari 2007

Intro-day, är jag en mod?

Heeey!
Precis kommit hem från en första introduktionsdag, mycket information samtidigt som man ska försöka snappa upp några ansikten och kanske till och med någons msn eller mob.nummer.. riktigt ansträngande faktiskt!
Det har dock gått riktigt bra idag, var lite nere igårkväll då det kändes som att jag var ensammast på jorden... när jag satt här och tröståt mitt medhavda svenska godis.. men efter dagens introduktion känns det mycket bättre.. OK har inte lärt känna några ännu (of course) men det känns som att det kommer bli bra till slut! Träffade bland annat en svensk kille som pluggar i Kalmar som jag ska träffa ikväll och gå till nån pub med... skönt att ha nån att hänga med :)

Imorn blir det en liten utflykt till en stad en timma härifrån, York. Den anordnas speciellt för oss utbytesstudenter.. så jag ska med.. men mest för att träffa de andra så att man lär känna lite fler!!.. har ju inte hunnit lära känna den här staden ännu.. det är tillräckligt om man säger så!

Det var en tjej från Österrike som frågade mig idag vad jag lyssnade på för musik... hmm konstig fråga tänkte jag eftersom vi inte sagt något till varandra innan... men hon undrade för att hon troddejag var en sk "mod/modsare"
nån som vet vad en modsare är?
Hon sa att Beatles var modsare.. och att min stil(kläder)var ungefär densamma.. hmm intressant!
Hade förresten två små tävlingar idag också.. ett mänskligt bingo.. man skulle samla namn.. och sen en sporttävling som sportklubben anordnade.. jag var en av vinnarna i båda dessa.. tävlingsmänninska som jag är.. haha
postar bilder på mina vinster nedan.. nallen lär bli välkramad under de många ensamma nätterna jag har framför mig!

Nu får jag bege mig, ska träffa Daniel.. som svensken heter om en kvart vid skolan..
Off I go!
Puss på er.

Inga kommentarer: