måndag 29 januari 2007

Dumt att fråga om pengar?

Ahh, riktigt seg i kroppen efter ett ordentligt träningspass!
Samtidigt väldigt nöjd såklart :P.... var sjukt hungrig när jag kom hem så nu har jag ätit upp resterna från gårdagen (pasta och köttfärssås) och lyssnat på Haroon och Camerons diskussion om huruvida det är fel att fråga om pengar, eller inte.

Haroon skrev nämligen brev till ett tiotal företag innan började sina universitet där han berättade om att han snart skulle påbörja sina studier i det här och det här ämnet och han undrade om de kunde tänka sig att sponsra honom med något (han nämnde aldrig ordet pengar). Det hela slutade iallafall med att han fick pengar från 4 av företagen, eller egentligen inte pengar utan checkar att använda i deras affärer. Från ett femte företag fick han en cykel.. Diskussionen handlade iallafall om att Cameron tyckte att det var fult och fel att be om pengar, att det var att jämföra med att sätta sig på gatan och tigga, medans Haroon försvarade sin handling.

Vad tycker ni, är det fult att be om pengar på det sättet som Haroon gjorde?

Själv tycker jag det var både smart och handlingskraftigt, om man lyckas formulera sig så bra i ett brev till ett företag, att de väljer att sponsra en med checkar/varor så skulle jag bara vilja säga GRATTIS!!, well done liksom...

Frågar/ansöker man inte, får man definitivt inte något... tänker här på mitt & Beas stipendie :)
Nu ska jag hoppa in i duschen, ska bli ruggigt skönt!

Aloha

Inga kommentarer: