onsdag 6 februari 2008

Konsumtionsstopp!

Efter en kort men intensiv tur på stan vid lunchen då jag fick med mig diverse kassar hem har jag äntligen bestämt att det får bli ett slut på all klädshopping, jag skall alltså göra som jag läst att många andra gjort (försökt) de senaste månaderna, nämligen sätta stopp för min konsumtion. Med konsumtion i mitt fall så syftar jag på inköp av kläder & liknande lyxprylar, Hallå? jag har ju hur mycket kläder som helst! Då jag dessutom planerar att få en tightare kropp när jag tränar och äter ordentligt i vår (bra) så finns det ju ingen anledning att köpa en massa nytt. Det får jag helt enkelt göra när jag känner mig nöjd!
Eftersom mitt nya (typ 20:e) liv börjar i morgon, både mat-, motion- och konsumtionsmässigt var jag ju tvungen att live to the max today. Käkade därför god lunch på Koh Thai med Sofi, någon god kycklingwok med extra sallad & ris. Vi gick därefter till Gina Tricot där jag efter många om och men shoppade en ITrees t-shirt, mycket söt! Sa hej-då till Sofi och tog vägen genom Åhlens där jag såg att de hade erbjudande på Clinique's prylar. Köpte en ansiktstvål & kräm för torr och känslig hud o fick en bonusbox på köpet, köp-och-få kampanjer is the shit! Var sedan på ett par kundbesök och passade på att ta vägen förbi Erikshjälpen på vägen hem. Där hittade jag en svart skinnväska/etui för pennor, block & dylikt, ett rosa skärp och en blommig gigantiskt kjol som jag ska sy in och upp :). Ska ta och lägga in lite bilder senare, min kamera vägrar att ladda över bilder till datorn så det får bli med mobilen. Först får det dock bli lite jobb & en promenix runt sjön med Erik!
Ciao

Inga kommentarer: