onsdag 6 februari 2008

Jag har bestämt mig.

Motiverad av att Johans mamma är så duktig med sin s.k. Extravaganzabantning har jag bestämt mig för att börja gå på viktväktarna igen. Det var ett par år sedan sist men då fungerade det alldeles utmärkt för mig & var knappt jobbigt. Anledningen till detta är att jag vill lära mig att äta bättre under dagarna då jag nuförtiden äter på olika lunchrestauranger. Att äta lunch ute behöver inte vara onyttigt men är tyvärr allt som oftast det! Jag ska gå på mitt första möte imorgon kväll så idag ska jag ta mig en sista lunch på stan... med Snoffsan :).
Mitt mål med att gå på viktväktarmötena är att som jag skrev tidigare lära mig äta bättre luncher, komma igång med bättre planering och därmed förbereda lunchlådor som jag kan äta i bilen. Äter jag bra under lunchen så kommer min träning (som jag faktiskt kommit igång med) ge bättre resultat, både om man mäter med måttband eller med våg!
Funderar på att sätta ett specifikt mål på hur mycket jag ska minska i vikt, alternativt hur många centimeter jag ska tappa kring midja eller rumpa. Det väntar jag dock med till efter första mötet. Hoppas ni kan vara snälla och gulliga & peppa mig, det lär jag behöva när sockersuget sätter in ;).
Nu ska jag jobba! Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja hejja hejja Jennie :) Jag ska peppa dig :) Kram!

Anonym sa...

Tycker att det låter som en jättebra idé, att lära sig äta rätt är ju grymt bra. Är övertygad om att du kommer klara av det!! Önskar att jag oxå kunde hänga på :)
Förresten så tycker jag inte alls att bilden på dig är dålig, då skulle jag aldrig lagt in den! Tycker du är jättefin på den så det så :D Kram

Fröken Jennie sa...

Mikis: Du är för söt :) Tack så hemskt mycket, det kommer behövas! Kram.

Pernilla: Ja, attsingen att det är så långt mellan oss.. annars kunde vi viktväkta tillsammans! Smaken är som baken gällande bilden antar jag... :).. Kram på dig!