torsdag 14 februari 2008

Alla ♥ dag för mig.

Idag är det alla ♥ dag igen, det är otroligt vad fort tiden går! Minns väl och helt klart vad jag gjorde denna dagen för ett år sedan, jag gick och irriterade mig på alla söta par som gick omkring och pussade på varandra på Sheffields gator. Då saknade jag Johan ännu mer! Är själv inte mycket för det hypade firandet som pågår på vissa ställen i världen och som även kryper sig in hos oss i Sverige. Jag tycker det viktigaste denna dag, är att tala om våra familjer & vänner hur mycket vi tycker om/älskar dem! Det kan man göra oavsett om man spenderar dagen tillsammans eller på olika platser i världen. Johan gjorde detta väldigt fint för mig förra året, genom ett litet enkelt kort där han hade författat en dikt;
Det finns saker som går att förklara, ufon och universums skapelse är två
men min kärlek till dig är något som ingen annan kan förstå.
Det finns mycket i ens liv som kan få en att skrämmas, men aldrig de känslor som finns inom mig
De får mig snarare att skämmas, skämmas för att jag är den enda som har dig.
I min värld är kärlek något som får min egen bästa sida att skina,
en vänskap som aldrig kan sina
ett till synes obetydligt skratt, som i mitt hjärta spelar ett glädjefyllt spratt.
Jag skratta med dig, för dig & till och med åt dig, men jag skrattar alltid av dig
Jag trodde aldrig en känsla kunde vara så stark, du är min drog mitt eget kärleksknark.
Kan du nu förstå hu du min Jennie får mig att må?
Det skulle aldrig gå om inte jag hade dig och det vore vi två...
Du är mitt hjärta
// Johan.
Fint, inte sant?.
I år får jag möjlighet att fira med Johan och det ska jag göra i enkelhet, vi ska laga god mat, hyra en film & bara mysa! Hur som helst vill jag önska alla er som läser min blogg en helt fantastisk och solig alla ♥ dag!
Puss & Kärlek från Jennie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack detsamma hjärtat! Superfin dikt, han har en poetisk ådra, din man :) Stor kram, Carro!

Fröken Jennie sa...

Ja visst är den, läste den typ varje kväll när jag var iväg och saknade honom ;), I am a whimp, I know! Kramar tillbaka.