torsdag 17 januari 2008

Jennie vs. tröttheten.

Är det verkligen så att man ska behöva vara trött hela tiden? Vi går oftast och lägger oss runt 23.00 tiden, det är väl ändå lagom när man ska upp vid 07.00. Då får man 8 timmars sömn vilket borde räcka då den rekommenderade sömnen för vuxna är ca 7 timmar.
Kanske har inte tröttheten alls med sömnen att göra? Kanske beror den på att vi endast fått se solen 24 minuter under hela förra månaden? Kanske beror det på att jag börjar bli gammal? (shit, tänk då hur trött man borde vara som pensionär). Kanske beror det på att dagarna är rätt lika för tillfället, dvs. sova-äta-jobb-äta-jobb-träna-äta-sova. Det hade varit skönt med någon extra timme per dag då jag kunde få rå om sig själv (förutom träningen), typ ta mig tid att ta bort det avskavda nagellacket på tårna och måla dem snyggt röda igen eller boka en tid för den där sköna massagen som jag fick av älsklingen i julklapp. Jag antar att den där extra timmen aldrig kommer komma till mig så jag får helt enkelt försöka vara lite mer effektiv under de 24 timmar jag har och njuta under de där futtiga 45 sekunderna per dag som faktiskt solen skiner....

Är det bara jag som känner så här? Jag tror att jag är trött på den sjaskiga Svenska vintern! Ge mig lite snö som lyser upp den bruna marken eller skit i det och ge mig sol och sommar, NU!
Nä, nu punkt tre på dagens lista- jobb.
Ha en skön dag och ni som får se solen, njut!
Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med till 100 %, skulle kunna sova bort hela dagarna, är kontant trött, gäspar en timme efter uppstigning och..ja, känner mig helt färdig. Ge mah sommar, sol & bad - diwekt bare! :) När jag blir pensionär vill jag nog bo i Florida...

Fröken Jennie sa...

Fast jag trivs ju ändå i Sverige! Nä men en lägenhet vid stranden i Florida el på nått annat soligt place hade jag gärna kunnat haft.. och så bott där de gråaste månaderna på året (typ 9-10 st) hehe. Men vi ska tydligen få lite sol nu,,, och blåst! Kram