tisdag 29 januari 2008

Åh vad mitt Stockholm är skönt.

Så var äntligen min biljett från Jönköping till Stockholm kirrad. Det blir till att åka buss, tyvärr. Jag gillar tåg så himlans mycket bättre, well inte så pass mycket bättre att jag kan tänka mig att betala 6 gånger så mycket för en resa som dessutom tar lika lång tid som den med buss. Jag får väl istället lägga mina pengar på ett gäng härliga tidningar, en god lunch & såklart på shopping när jag väl kommer upp till storstan. Åhh, jag längtar! Stockholm har en speciell magisk glow över sig enligt mig och jag längtar alltid tillbaka dit (vet inte om det skulle kännas likadant om jag bodde där). Nu gäller det bara att jag löser boende & häng på fredagskvällen. Pernie, what do you say? Vad sägs om att ha en mysig fredagskväll ihop med lite käk, lite singstar & kanske en film?
Nu ska jag ut och köra järnet, 3 dagar kvar av denna månad & mycket nära budget...
Ha en skön dag, Puss.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ä det en nöjesresa? have fun!

Fröken Jennie sa...

Jajemän, bara nöje så långt ögat kan nå! Inflyttningsfest på lördagskvällen och innan dess så mycket shopping som jag orkar bära (I hope). Vem Carro by the way? 2 Carrosar som ränner här ibland nu ju.
Kram!

Anonym sa...

hej! Vi kan nog ordna nåt på fredagen! Micke har en jättetuff helg, han jobbar jättemycket, så du får vara förberedd på att han inte är så social och att vi inte kan sjunga singstar för sent på kvällen bara ;) Vilken tid kommer bussen till sthlm?

Fröken Jennie sa...

Nädå! Det behöver vi absolut inte göra, det ska bara bli skoj att träffa er igen. Kolla på film eller nått o bara ha det trevligt! Bussen är i stan 17.10 så jag kan vara hos dig runt 18.30 tiden. Mysigt! Kram

Anonym sa...

Visst gör man :)
Jaa, nära, bra o billigt.. perfekt!
Vart tränar du då?
Kul med sthlm!
Ha en bra dag! kram

Fröken Jennie sa...

Carro: Jag tränar på Hälsostudion, också hyfsat nära och bra när man bor i centrum. Det är rätt billigt också, iallafall om man låtsas att man är student ;). Ja Stockholm ska bli grymt kul, måste börja fundera på vad jag ska shoppa.. det är ju rätt smart när man inte har så lång tid på sig. Ha en finfin dag du också! Kram

Anonym sa...

Första carro var carrobarro, men får börja kalla mig själv goldfish nu eller ngt :) Vi ses på gymmet imorn vid 19, mohaha, jag är liksom skiiitnervig. Puss

Fröken Jennie sa...

G0ldfish: Tack för sms:et, på tisdag klockan 13 ska nog faktiskt funka. Är det fika el lunch? Har anmält mig till stepen nu så there is no turning back! Kram!

Anonym sa...

Bra! =) Det blir fika för min del men är du hungrig får du gärna äta :)

Fröken Jennie sa...

Hehe! Det låter ju finfint det där. Think I'm on. Ses ikväll!!