onsdag 7 november 2007

Första snön!

Då har den första snön fallit över Växjö, tyvärr är den redan nu till 90 % bortsmält. Sådan blaskig snö vill jag inte ha, snö när temperaturen ligger stabilt på 5 minusgrader däremot- welcome!
Det var en väldigt spännande dag igår, jag var ute i skogen och jobbade igår och körde på många vägar som jag aldrig kört på förut. På en liten väg mellan två kunder hittade jag ett övergivet litet hus. Nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att stanna till där och titta in i huset. Det visade sig vara ett riktigt gammalt och murket hus, hade nog stått övergivet i några decennier. Inne i huset hittade jag massor av gamla burkar (gevalia, skönhetskrämer etc.) och tomma Arla mjölkpaket från 1968! Hur mycket skräp som helst och väldigt spännande. Tog ett par kort på det hela med min jobbmobil, när jag kom hem kunde jag dock inte hitta usb-sladden så jag har inte kunnat lägga in dem på datorn ännu. När/om jag får tag på den så lovar jag att ni ska få se ;).
Idag blir det kundbesök först framåt 10. Jag ska nämligen vara här i Växjö, uppe på Västra industriområdet idag, där det ligger många butiker som inte öppnar förrän då. Innan 10 blir det lite jobb med offerter och kanske även lite fix här hemma. Ikväll ska spegeln upp på väggen, då kommer det bilder :)
Puss & Kram
-älsklingen och jag är inte normala någonstans-

Inga kommentarer: