måndag 17 september 2007

This is the SHIT.

Vår stoora hall.
Blivande arbetsrummet (observera de snygga gardinerna) Köket från hallen sett.
En bit av köket. Vardagsrummet del 1 " Snygga strukturtapeter".
Vardagsrummet del 2 " Tapeterna ryker". Blivande sovrummet med ursnygg tapet ;).
Vår enorma balkong, sett från balkongdörren (ser mindre ut än den är). Bröderna Berglund försöker ta bort glas+ dörrar, det går sådär...
Johan tar nämligen till överjordiska krafter och råkar böja hammaren. Här ses en vägg i vardagsrummet som Johan gett sig på och börjat slipa och spackla.
Me in action i sovrummets garderob.

Just kommit hem från lägenheten, vart där ett par timmar nu och målat två av våra 8 garderober en första gång. Färgen är verkligen inte täckande så det blir minst en strykning till! Jag tror dock att det är värt all slit och att det kommer se mycket fräschare ut, även om det kan tyckas onödigt att måla insidan av garderoben som ändå ingen ser. Johan däremot jobbar på med att fixa vardagsrummets väggar. Han har iofs inte kommit så långt ännu men han är väldigt noggrann så det blir riktigt bra!
Bilderna nedan visar lite av vår lägenhet och vad som gjorts i den hittills.
Nu är jag trött och ska krypa ner jämte älsklingen och kolla i IKEA's kökskatalog :)
Natti Natti!

3 kommentarer:

Bli min jäst sa...

vad kul att ni börjat fixa! Ska bli spännande att följa renoveringen, och tror det kommer bli jättefint! :) Jag vill oxå flytta...

Anonym sa...

Fy farao vad jag är glad för er skull och avundsjuk för min egen! Sovrumstapeten med rosor var minst sagt fin, men blir man inte en anings yr där inne? Ha ha!
Pussar och Kramar från mig

Fröken Jennie sa...

Pernilla, förstår att du vill flytta... som har den där förbaskade dragspelsgubben utanför ert från o till :) Men lägenheten är ju fin i sig! Fast jag förstår att ni börjar bli trångbodda med alla Lucas saker... o värre lär det ju bli! Kram Kram

Sara, du ska inte vara avundsjuk... det finns massor av lägenheter tillgängliga för dig också... om du inte redan haft en helmysig sådan! Håller med dig, sovrumstapeten är lite väl mycket... men jag hoppas få igenom att få behålla den på en vägg.. men vi får väl se :) Hoppas vi syns snart, Puss