söndag 30 september 2007

Bland kartonger och spackeldamm...

Inflyttade tillslut :). Själva flytten gick väldigt smärtfritt, mamma, pappa, lillasyster och Hadzi hjälpte oss.v Det gick så bra att vi faktiskt var helt och hållet utflyttade ur båda lägenheterna på 4 timmar blankt, då var de dessutom flyttstädade! Det är nu efteråt som det riktiga jobbet börjar, kartonger ska plockas ur och kläder ska hängas upp... Hur mycket som helst att göra, men kul är det :). Förhoppningsvis kan vi sätta fondtapeten i vardagsrummet nästa helg och då blir det kanske även en sväng till IKEA, *hoppas*. Nu ska jag in ock lägga mig på soffan framför teven (enda platsen i lägenheten som inte är full av kartonger), ta det lugnt en sväng och vänta på att älsklingen kommer hem. Han var tvungen att jobba extra idag så då har jag vart en riktig hemmafru (med lite hjälp av lillasyster) och bakat bullar, sockerkaka och lagat tacopaj. Så duktig så! Imorn blir lägenheten officiellt vår, då ska lånen skrivas på och resten av nycklarna lämnas över.. då är det här verkligen på riktigt :) Jag är glad för det känns väldigt bra alltihopa.
Natti Natti på er.
Puss
... ska förresten försöka lägga in lite bilder imorgon så att ni får se hur det ser ut här, måste bara hitta usb-kabeln först.

2 kommentarer:

Maria sa...

stort grattis till lägenheten gumman.så spännande och läsa om allt du har för dig och hur det går med kärleken, jobb och nya lägenheten. glädjer mig till att se bilder på hur ni fått det i den nya lyan. vet inte riktigt när jag kommer till växjö, jobbar för högvarv nu. har en massa flygningar för SAS plus vårt ordinarie program så alla jobbar för fullt, jag hoppas jag kan komma upp snart, var du på sällskapsresan? såg inte ut att vara så många som vi hade förra året på de bilder jag sett :) puss på dej!!

Fröken Jennie sa...

Tack så himlans mycket gumman! Jag ska definitivt lägga upp fler bilder snart och ännu fler sen när vi börjar komma iordning :) Förstår att du har fullt upp med jobbet,, det blir ju lite annat när man jobbar än när man är student.. inte riktigt så mycket ledig tid ju.. Blev aldrig så att jag var på sällskapsresan, var helt omöjligt då vi hade fullt upp med flytten. Har inte tittat på några kort sen festen heller,, då blir jag bara avis ;). Puss o Kram