fredag 24 augusti 2007

Packa Pennies Kappsäck.

Äntligen har jag semester! Två hela veckors slappande, bad & sol, upptäcktsfärder, solbränna, god mat & dryck och mys ligger framför mina (våra) fötter. Det ska bli helt UNDERBART!

Innan lugnet sprider sig har jag dock endel att fixa: det ska packas, firas lillasyster och kompisbarn, lekas med Sara'n och drömmas om lägenhet lite till. Tänkte ta och börja med packningen. Fick ett fint råd av Evve igår, hon sa - Packa som om du skulle iväg en vecka och ta bort 25 %, så har du nog tillräckligt för två veckor... det ligger nog allt lite sanning i det där. Hon känner mig alltför väl.
Behöver man 4 bikinis för 2 veckors sol och bad? Det tycker allt jag, man vill ju inte strutta runt i blöt bikini om det inte behövs.
Vad behöver man för olika solskyddsfaktor i Turkiet nu? Jag har ställt fram en 16, en 8 och en 4. Vet att älsklingen packar med sig sin olja med faktor 2 samt ett Sunblockstick också, det borde la räcka?
Badlakan, hur många? Har bara plockat fram ett, funderar på att ta med ett gammalt påslakan att ligga på också.
Otroligt irriterande förresten, skulle till apoteket och hämta ut en andra del av ett recept på p-piller på Apoteket idag, det fanns inte kvar. När jag hämtade ut dem förra gången så hade jag ett e-recept och då ska jag tydligen tillsammans med pillrena och mitt kvitto fått ett utskrivet recept på den andra delen av receptet.... inte tusan vet jag?!?! Jag vet dock att jag blir utan dem i Turkiet, jag som hoppades slippa allt vad mens och mensvärk hette.. *SUCK*
Nu ska jag göra lite nytta, återkommer med resultat senare.
Puss & Kram

Inga kommentarer: