onsdag 4 juli 2007

Jag & Linné



Det blev som planen lite nya växter till mitt annars ganska tomma och trista fönster. Jag har inte den blekaste aning om vad det är för sorts växter för det finns då inte någon Linné i mig. På före-bilden till vänster ser ni mina juliga plastamaryllis, nästan så att jag skäms lite över att de stått kvar så länge. Måste dock, till mitt försvar, säga att jag ju faktiskt var utomlands hela våren och jag ju inte kan hjälpa att tjejen som hyrde lägenheten i andra hand valde att låta dem stå kvar. Hade innan de nya växterna kom på plats bara två små gröna växter i lägenheten, resten var dött. De två små växterna fick jag av Johans mamma när vi var där och hälsade på och de är mina små barn, inte skulle jag våga ta död på dem som hon "odlat upp". ;)

Är ganska trött på min lägenhet just nu, vill göra nått roligt med den, eller allra helst skaffa mig en ny. Det sista alternativet är dock inte något alternativ för tillfället. Är ju inte direkt läge att byta bostad då jag inte är helt hundra på vart jag vill ta vägen ännu. Jag funderar istället på att sy mig nya gardiner som passar in i min plan på att göra mitt liv lite mer rosa, hehe.. Har aldrig sytt några gardiner förut.. så vi får väl se!

Nu ska jag ta cykeln och bege mig ner mot stan och Carro's place, finally! Ska bli spännande att se hur hon bor.

Ha en skön kväll, solen skiner ju faktiskt.
Puss Puss

Inga kommentarer: