måndag 4 juni 2007

En rosa o skön helg.

Med Elden med Lasse Winnerbäck på hög volym i stereon packar jag upp det sista från förrådet i min lägenhet, skönt! Helt otroligt vad mycket grejer man samlar på sig... jag är som en hamster. Fredagens besök på IKEA gjorde det ju inte direkt bättre ;).. fast iofs köpte jag ju bara sånt som jag verkligen behöver, som alltid på IKEA!
Nya handdukar, sittdynor till mina utemöbler, cerisa kuddöverdrag, en rosa och en naturvit rund liten matta, mängder av värmeljus (med och utan vaniljdoft), presentpapper i tre rosa nyanser, nya skärbrädor, glödlampor och några tavelramar som jag ska lacka svarta!
Haft en jätteskön helg nere i Skåneland, väldigt lugnt o skönt med marknad, god mat och fotbollsmatch. Fick dessutom träffa några av Johans vänner hemifrån vilket såklart också var kul! Johans goa mamma delade med sig lite av sina blommor och örter så nu ska här planteras :)
Som om det inte var nog med ett besök i Broby så hann vi även med en sväng till Lessebo igår där vi firade min mormor som gått och blivit 79 år!! Tog en runda hem till mamma o pappa efteråt där Lina klippte Johan och papsen. Eftersom sis och jag vart så duktiga och tagit examen samt gesällbrev hade våra föräldrar köpt oss varsin examenspresent, symaskiner! Så nu ska här sys :)
Nu ska jag dyka ner i de sista påsarna och se vad jag kan slänga, vad jag vill ha här i lägenheten och vad som ska tillbaka till förrådet. I eftermiddag blir det lite lunch på stan med Sofi, lutar åt thailändskt på Koh Thai.
Puss o Kram

Inga kommentarer: