torsdag 19 april 2007

Min torsdag!




God kväll kära bloggläsare,
Idag har vart ännu en underbart skön dag!! Började med att jag gick upp vid 08, precis enligt min plan. Sen åt jag min vanliga gamla grötfrukost :). Efter frukosten satte jag mig och fortsatte att skriva på rapporten till engelskan, kom väl sisådär en 200 ord eller nått, men jag är nöjd med det eftersom jag inte hade så mycket tid. Skulle nämligen träffa Monike och gå runt i centrum och fråga folk om de visste något om Eurovision Song Contest.. well de visste inte så mycket... inte så stor grej här i England tydligen!... Heja Heja Sverige!!
Vid ett-tiden hoppade jag på bussen upp till Ecclesal road där jag mötte Louise, vi gick direkt till Tesco's och inhandlade diverse smått och gott att picnica med :) Picnicen hade vi i en fin park full av ekorrar, de gillade inte bröd märkte vi.. men double choclate chip cookies var det annat med..... När vi ätit och njutit i solen ett bra tag tog vi en promenad till en annan park.. och en till... och en till... vi hamnade till slut uppe på en mindre golfbana högst uppe på en av stadens kullar... i mitten av den stod ett riktigt härligt klätterträd.. vi kunde inte låta bli att klättra upp :)... ner var det dock mindre lätt att komma. När vi lekt färdigt gick vi hem till Louise's place så att jag fick se var hon bodde, ett sött typiskt engelskt litet hus..
Trots att vi promenerat en hel del idag kunde jag inte hålla mig från gymmet, känns dock skönt nu.. bortsett från att jag fått ett skavsår mellan tårna som blivit en rejäl blåsa... ajaj på nytt! Mina fötter är inte riktigt vad de borde för tillfället :)
Nu ska jag ta o hoppa i säng, hade tänkt skriva lite på rapporten igen men ögonen är alldeles för trötta efter all frisk luft idag så jag får fortsätta imorn istället!
Dröm söta drömmar!!
Puss & Kram
by the way... bokade just biljett till Skottland.. vi åker nästa helg, yihaa!!

Inga kommentarer: