fredag 27 april 2007

(Filoso)Fisk till lunch

Det vore ljug att pasta att jag inte raknar dagarna nu. Med att rakna dagarna menar jag inte enbart att jag raknar dagarna till jag aker hem till Sverige igen utan aven nedrakningen av lektioner som jag har kvar innan jag ar fardigstuderad. Inte sa att jag pastar att jag ar fardiglard pa nagot satt, men troligen kommer jag inte plugga nagot mer, atminstone inte pa heltid, pa vaaldigt lange! Det kanns valdigt konstigt att 5 ar av studier nu narmar sig sitt slut, samtidigt kanns det otroligt skont!

Jag ar idag val medveten om att jag troligen aldrig kommer att ha det sa bra som jag har haft det som student, iallafall inte tidsmassigt. Ekonomiskt a andra sidan, ar det en hel del forbattringar jag hoppas pa nar jag beger mig ut i arbetslivet. Inte for att jag nagonsin har haft det knapert, jag har alltid jobbat extra och jag har valdigt snalla foraldrar som hjalpt mig, men anda.. money rules the world!
Langtar till den dagen jag kan saga, "Jag har ett jobb, ett riktigt jobb". Kanske kommer den dagen snart, kanske far jag vanta lange pa den? Den som lever far se, och lever det gor jag ju...

Inga kommentarer: