onsdag 21 mars 2007

I have a dream.

Eller rattare sagt, I had a dream... inte en drom.. for den var pa engelska!
Det ar forsta gangen sedan jag kom hit till England som jag faktiskt har dromt pa engelska, iallafall som jag kan komma ihag.

Kandes konstigt nar jag vaknade, men haftigt pa nagot satt. Min "engelska drom" ar ju anda ett bevis pa att jag paverkas av min omgivning och av faktumet att jag pratar engelska mest hela dagarna.

Ibland hander det dock att det blir fel. Igar nar jag och Louise satt forsjunkna i biomorkret sag jag pa en sak som jag ville kommentera, den kommentaren sa jag pa svenska.. jag tankte inte, det bara hande... men jag kom pa mig sjalv och sa det strax darefter pa engelska.. inte for att det behovdes, hon ar ju dansk och forstar nog egentligen en hel del svenska.. men for att jag beh;vde det for egen del.

Kommer sakert raka ut for liknande handelser nar jag kommer hem, som nar man rakar stota till nagon nar man ska ga in genom dorrarna till biblioteket, lar ju slinka ut bade ett och annat sorry och excuse me ut min mun!!

jag kanner mig lite smatt lost in translation so to say...

2 kommentarer:

Loppan sa...

Pirrig.. åker om 40 min.. håll tummarna för syrran nu så hon fixar detta.. har fixat skaldjurssallad från coretto o en ny pocketbok, o en nackkudde(Bea tipsade mig om en billig på Claes olsson=) du får även messa över ditt engelska nr, pusspuss

Fröken Jennie sa...

Hehe, ahh va gott!! Själv ska jag strax äta lite lax och pasta.. med pestocremefraiche till.. inte fy ska det heller! Längtar såå tills du är framme hos mig. Puss Puss