tisdag 20 mars 2007

9 dagar kvar.

Hej på er!

Idag är jag ganska pigg, konstigt nog skulle jag vilja lägga till. Känns inte som att jag har sovit någonting alls i natt. Jag gick och la mig redan strax efter 10, men kollade på klockan vid 12 och då hade jag ju tydligen inte somnat. Vet också att jag vart vaken vid minst tre tillfällen till, hmm undrar vad det är som gör att jag inte längre lyckas sova bra? Trodde iallafall att jag hade försovit mig i morse när jag steg upp, var helt säker på att klockan stod på 9.37 när jag kollade.. inte för att det spelar så stor roll idag eftersom jag inte har nån skola, utan bara grupparbete och eget arbete.. men ändå blev jag glad när jag slog igång datorn och såg att jag hade fel på en hel timma :).. jag fick till och med stänga av klockan innan alarmet satte igång, underbart!!


Inte något jättehärligt väder idag, halvgrå himmel och det låter som att det blåser rätt bra även idag. Fast idag gör det mig faktiskt ingenting, ska ändå sitta i skolans datorsal mest hela dagen och få viktiga saker gjorda!!
  • Summary till morgondagens engelska lektion, kommer att betygsättas.

  • Grupparbete med marketinggruppen, förbereda fredagens presentation.

  • Skriva personligt brev till företaget som jag ska söka jobb hos (senast imorgon)

  • Skriva en summary och en paraphrase till engelskan nästa måndag (vill inte behöva plugga när lillasyster är här)

  • Göra lite research om Eurovision Song Contest för British Life and Culture till imorgon

Jag har alltså litegranna att göra. Ikväll blir det dessutom fika på Starbuck's och bio med Louise, ska bli jättemysigt och särskilt kul då vi ska gå på Showroom, en liten biograf som jag ännu inte besökt. Vi ska se Becoming Jane, en film om Jane Austen som verkar vara typiskt tjejig, en alldeles utmärkt film för oss alltså :)

Nu får jag allt ta och bege mig till skolan... 9 dagar kvar...
Puss & Kram

3 kommentarer:

Loppan sa...

då kanske de inte finns så tjejiga filmer kvar o se när jag kommer då
=(?

Fröken Jennie sa...

Klart det finns :) Vi ska nog hitta nagon!! Nar aker du imorgon? Puss

Loppan sa...

ok, de e bra! jag åker 17.22 från växjö! skulle egentligen jobabt i kväll på stallet men slapp för de skulle inte ha nån därr.. oj va synd då..=) så jag kanske e lite utvilad imån då!! kramsikram