söndag 25 februari 2007

Min helg in pictures.

På väg till Norfolk Park och tjejerna för lite käk innan det är dags att göra stan osäker, ingången till Sheffield Trainstation är en av mina favvoplatser i staden! Tyvärr gör bilden inte platsen rättvisa. Sylvia hade fixat käket, det blev små toasts med cheddar- och grönmögelost på samt pasta med gräddfil, persilja och skinka.. tydligen typisk österrikisk rätt. Gott var det iallafall!

Jag och Shenya tar en riktig närbild ;), Sylvia posar motvilligt..

Louise, en glad och trevlig danska, och självklart måste det obligatoriska toakortet med :)

Kolla in det här Sivans! Vore det inte sjukt bra och smidigt för alla jobbare, om gästerna själva stoppade in sina flaskor i små hål i väggen? haha, undrar om det funkar! Dansade mest hela kvällen, men vilade de lurviga lite då och då också.

Nu är vi helt plötsligt i Nottingham :), ordentligt backigt var det runt Nottingham Castle som vi försökte ta oss in till.. dock kom vi lite fel först...

Nottingham Castle och dess gröna trädgård.. är gräset så grönt därhemma också? Såg en massa körsbärsblommor i helgen också.. ahh.. vår! Det verkar som alla städer i England har olika motiv på sina soptunnor.. här är Nottinghams version :)

Jennie goes Robin Hood X2 :).. bortse från mitt rufs till hår och hemska min..haha

Englands äldsta bar/pub finns i Nottingham, var aldrig inne på den... hade inga ölcravings under gårdagen precis ... ( snarare bakis)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gräset är säkert grönt, nånstans under snön.

Vi saknar dej Jennie, speciellt idag när vi ska städa Sivans :(

;)

Anonym sa...

Nej, gräset är inte alls grönt här hemma, det är vitt vitt vitt. :/ Men det är något med länderna "over there", jag var på Irland för några år sen och ön kallas inte "den gröna ön" för ingenting. Grönt överallt och utslagna blommor i början på mars. Riktigt härligt. Ses snart :) Kram Carro - trött på sverigeväder.

Fröken Jennie sa...

Tihi Erik, konstigt att vi har matchat det så illa.. att jag inte saknar er alls idag ;).. Men när Sivans är färdigstädat börjar jag nog sakna er ganska snabbt igen! SÅ ni har fortfarande en massa snö därhemma? Här lyser den verkligen med sin frånvaro.. inte mig emot dock. Ha så kul idag då ;) Kram Kram

Fröken Jennie sa...

Heej Carro! Du måste ha publicerat din kommentar exakt samtidigt som jag skrev mitt svar till Erik :) Hehe, så ni har fortfarande en massa snö, well det är ju rätt najs med snö också.. men nu vill jag ha vår, ordentlig vår med fågelkvitter och träd som slår ut!! Du må vara trött på det svenska vädret- men Sverige.. ahh jag saknar!!! Snart ses vi. Kram Kram