söndag 28 januari 2007

Bussresor till MEGAbra priser :)

Om man vill kan man verkligen ta sig runt det här landet ordentlig billigt!
Det finns ett företag som heter Megabus, de kör härifrån Sheffield till 9 destinationer runt om i Storbrittannien och erbjuder grymt bra priser.
Satt och kollade in deras hemsida igår sedan en amerikansk kille tipsat om dem. Provade på att söka på resor till och från London i slutet på mars och början på april och blev ordentligt överraskad, 1 pund kostar det enkel resa till London härifrån!!.. sisådär en 14 kronor. Visst det tar ungefär 4 timmar att ta sig hit, men va fasen gör det när det är så billigt.. kan ju jämföra med tåget jag tog hit.. iofs inte bokat.. men det kostade mig 57 pund... hade alltså fått 57 resor hit från London med megabus.com istället.. det är dessutom enkelt att boka biljett på deras hemsida till skillnad från tågbolagens.. Vi har snackat endel om att ta en runda till Edinburgh också, det går på ca 20-25 pund för en tur/retur-biljett.. vilket inte heller är särskilt mycket för en resa till Skottland :)

Slutsats; I och med de låga priserna kommer jag troligen ha rest runt mer i Storbrittannien när det är dags att åka hem i slutet på maj än jag gjort i mitt kära hemland.. nästan lite pinsamt!... Well får väl göra nått åt det också framöver...

Inga kommentarer: