söndag 24 december 2006

Julafton på mitt vis!


Hej på er alla små tomtenissar!

Då var det dags för dagen D år 2006, nämligen julafton :)

Dagen har börjat underbart bra, jag vaknade utvilad några minuter innan 9, utav mig själv.. gick och la mig halv 11 igår kväll så jag fick verkligen mina skönhetssömnstimmar. Sen åt vi en ordentlig frukost a´la julbord med prinskorvar, ägghalvor, lax, laxmousse, julskinka och flera sorters bröd, till det chokladmjölk.. mm det dricker man minsann inte ofta det..
Sen fick jag för mig att jag skulle träna, så 20 minuter på mamsens o papsens gåing-maskin bidde det, svettig som tusan blev jag!.. sen tog jag ett långt, varmt bad o läste nya Plaza.. kändes riktigt lyxigt eftersom det var flera månader sen sist..
Nu har jag dressat mig, dagen till ära blir det röda stuprörsbyxor, en svart H&M topp med midnattsblått sidenband i midjan :)
Snart är det dags att ta en sväng till mormor, där blir det julmat, Kalle Anka, hela tjocka släkten, tomte och julgodis, precis som alla andra jular... det är ju det som är julens speciella grej.. att allt ska vara så som det alltid ha varit, det enda som förändrar sig är att vi blir äldre och att julklapparna skiljer sig något från tidigare år.
När vi kommer hem igen från mormor's place ikväll blir det glögg, pepparkakor med blåmögelröra, ännu mer godis och julklappsöppning här också.... nyfiken på alla klappar :)
Ha en underbart bra julafton allihopa och hoppas att ni får det ni önskat er!
Puss & Kram
Jennie

Inga kommentarer: