tisdag 11 september 2007

Dagens fynd.

Haft en bra dag på jobbet idag, utanför jobbet har det också varit utmärkt! Åt en god lunch, kalops på Vislanda Wärdshus (hur ofta lagar man själv husmanskost hemma?). Eftersom jag åt själv gick det illa kvickt och jag hade en halvtimma över innan jag kunde jobba vidare, det betydde att jag hade tid att ta en sväng på Kupanbutiken i byn. Vilken lyckoträff!! Hittade ett par underbara bruna skinnstövlar där, i rätt storlek! Stövlarna passade perfekt men var omärkta så jag tog med mig dem ner till kassan. Damen där mer eller mindre skänkte dem till mig, 30 kronor. Megafynd numero uno.

När jag sedan arbetat klart för dagen svängde jag inom Kupan i stan och hoppades på att turen skulle hålla i sig... det gjorde den! De hade fått in mycket höst och vinterkläder, däribland en mjuk och lagom sliten skinnjacka i kort, rätt tajt modell i storlek 38... sådant händer inte mig. Jackan kostade endast 85 kronor och jag slog såklart till, superfynd nummer två i hamn.
Vad jag älskar att fynda second hand :)
Nu ska jag checka H&M's webshop och se om jag hittar nått skoj där, de har 25 % rabatt på valfri vara och såna erbjudanden kan jag knappast motstå.
Puss & Hej

4 kommentarer:

Anonym sa...

AAAAvis! Vilken lyckost du är då.. Vilka fynd!

Fröken Jennie sa...

svarar lite vist, "den som söker, finner" :)... o springer man second hand butiker så hittar man till slut något riktigt fynd! Hoppas kunna göra detsamma med grejer till lägenheten :). Ser fram emot vår fika! Kram

Bli min jäst sa...

åååå vilka fina!! jag tänkte oxå leta stövlar på second hand. hoppas jag har lika mycket tur som du! kram från pernie :)

Fröken Jennie sa...

Tack Pernie! Du borde inte ha några som helst problem att hitta några fina stövlar i Sthlm, finns ju mängder av "myrorna" butiker, Kupan och så har du Beyond Retro, en underbart stor second hand butik på Söder, där finns det säkert massor! Lycka till!! Kram Kram