torsdag 28 juni 2007

Mitt nya jobb!

Tror att det är mer än en som är lite smått nyfiken på vad jag ska hitta på nu när jag gått och sagt upp mig efter 4 veckors jobb. När jag tänker på det själv känns det ganska fånigt att "ge upp" redan efter så kort tid. Men ni ska veta att det här nya jobbet dök upp 2 dagar efter att jag börjat på mitt nuvarande arbete och hade jag fått nys om det några dagar tidigare hade jag troligen aldrig börjat på ATEA.
Ni ska också veta att det absolut inte är så att jag vantrivs med jobbet jag gör idag, arbetskamraterna är bra, tiden går fort och det är ett bra företag (atea alltså). Det är dock inte vidare utvecklande arbetsuppgifter, det är också som jag berättade kort efter jag börjat att det är betydligt svårare att få en fast anställning på ATEA och många andra inhyrda som "är före mig".

Jag har kommit på att jag behöver ett socialt jobb, ett jobb där jag får träffa människor och ett jobb där jag har chans att påverka och utvecklas. Mitt nya jobb är ett sådant jobb!

Så... jag ska bli säljare.
Ska börja jobba på ett företag som heter Lyreco, Sveriges största leverantör av kontorsprodukter. Ska åka runt till företag i Växjöregionen och sälja dessa produkter till existerande kunder samt försöka öka försäljningen genom att utöka antalet kunder. Jag kommer att ha eget budgetansvar och har provision på min försäljning vilket jag gillar eftersom det motiverar otroligt. Min grundlön ligger en 500-lapp lägre än idag men jag kommer ganska lätt få minst 6600 till i månaden då jag når min budget (vilket jag kommer göra :)). Dessutom får jag förmåner som bil och telefon. Eftersom det är ett stort, multinationellt företag finns det också otroliga utvecklingsmöjligheter och något som är toppen är att de huvudsakligen rekryterar till chefspositioner internt. Me like.

Tror att jobbet kommer passa mig som handen i handsken med lite träning, börjar jobba vecka 32 då jag åker på en veckas introduktion till Köpenhamn företaget har sitt nordiska huvudkontor. Ska bli otroligt spännande och lärorikt!

Så nu vet ni :)
o jag ska hoppa in i duschen för strax ska semestern planeras.
Puss på er.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jennie!

Vad kul att du fick det nya jobbet. Verkar vara ett fritt jobb med självutmanande uppgifter. Jag antar att det är kontor i växjö du kommer utgå från eller det kanske inte stämmer? Kul att det går bra i vilket fall som.
kram

Anonym sa...

Hej Jennie!Grattis till ditt nya jobb!!Förstår att du ville byta.En fastanställning går ju långt före uthyrning,själv håller jag som bäst på att försöka få dem att ta över mig =) Just nu jobbar jag som inköpsresurs.Går igenom prislistor från deras leverantörer, så det blir mkt maail och telefonkontakt, de har ca 400 leverantörer..pust.Har även sökt ett vik. som operativ inköpare där man sköter de dagliga inköpen. Arbetskamraterna är toppen,bra blandning av unga o lite äldre.japps i mon är det den stora dagen,ska bli grymt skoj.Jag ska vara tärna så jag börjar bli lite nervös nu..huh..ska hålla tal med.Men det ska nog gå bra! Ha det nu riktigt bra och se till att vila upp dig lite innan ditt nya jobb börjar!Kramar/Sofia

Fröken Jennie sa...

Erik: Tack! Jajemän, ska utgå från Växjö. Har inte så väldans stort distrikt så det blir inte några långa resor utan som längst till Älmhult. Vet iofs inte om jag vill vara kvar i Växjö framöver men jag får väl åtminstone ge det ett tag. Hur är det med dig Erik?

Sofia: Va kul att du trivs!!! Hur var det på bröllopet? Berätta, jag är såå nyfiken!!! Kram Kram

Anonym sa...

Med mig är det väl rätt pendlande från dag till dag. Har nog fortfarande inte riktigt förstått att jag inte kommer ha Kristin i min närhet igen som innan. Men det är väl bara att ge det mer tid, så ska man väl bli som vanligt igen. Med skola och så är det i vart fall bra och mycket roliga uppgifter att jobba med nu under sommaren :)

Fröken Jennie sa...

Erik: Jag förstår det, inte för att det hjälper. men du ska veta att jag tänker på dig! Som du säger kommer det sakta med säkert bli bättre, visst det kommer ta tid och det måste det få göra! Vad har du för skoj uppgifter att göra i sommar? kram