onsdag 13 juni 2007

Jag har inte lagt ner :)

Har nog inte låtit bli att blogga på såhär länge någon gång tidigare under mina nästan 2 år som bloggerska. Har saknat det!
Inte så att jag låtit bli att skriva för att jag tröttnat, utan för att min dator hemmavid har kapsejsat TOTALT. Den vägrar att låta mig komma ut på internet och den låter mig dessutom inte komma åt mina mappar... orolig för att jag kommer förlora alla mina kort :(... då kan man ju alltid glädja sig åt att man bloggat.. för bilderna är ju sparade på bloggen. Dum som jag är har jag inte gjort någon back-up cd... men det är ju lätt att vara efterklok.

Sitter på jobbet nu, har lunchpaus och då får jag använda datorn till vad jag vill.. nästan :). Så jag tänkte passa på att uppdatera lite kort vad som hänt sen sist. Jag har jobbat, jobbat och jobbat! Börjar komma in i jobbet på ATEA nu, det är kanske inte exakt vad jag vill pyssla med men jag förstår mer och mer för varje dag så det är inte helt tokigt. Dock kollar jag mig runt efter något jobb som är lite mer socialt för att sitta med orderhantering är det definitivt inte! Min grupp, alltså dem jag sitter o jobbar med är alla trevliga, vissa har man pratat mer med än andra.. men så är det ju alltid. Börjar komma in i rutinerna nu, så att gå upp 06.50 känns inte längre riktigt lika tungt :)

I fredags var jag på examenspartaj hos Lina som gått och blivit fröken (lärare), jättetrevlig fest med mycket roliga människor, massor av god mat och dricka. TACK Lina!!! De andra på festen fortsatte partajet nere i stan, själv tog jag mig ett besök på Stallet där pumptömningen var igång ordenligt.. precis som jag! Drack inte en droppe ute, efter jellyshots och allt möjligt annat hos Lina gick det bara inte... Det bidde ganska tungt att gå upp på lördagsmorgonen då jag skulle till Sara's jobb och bli introducerad inför jobbet som jag skulle göra på söndagen... men det gick :) Stannade bara där i sisådär 2 timmar sen åkte vi till arabybadet och hängde i solen.. mycket trevlig dag! På kvällen jobbade jag igen, denna gång på Oléo.. där var det alltför lugnt och jag var trött.... vilket jag också var på söndagsmorgonen då jag jobbade hos Sara igen.. därför blev jag glad när de bara behövde mig i ett par timmar.. så då kunde jag slappa lite under dagen så att jag inte skulle vara helt slut inför måndagens jobb....
Nu är vi nästan up to date, i måndags hann jag inte med så mycket mer efter jobbet än att springa ett varv runt sjön och igår hade älsklingen o jag picnic vid Evedal och kollade på Good Will hunting.. bra film det där!
Ikväll blir det allt en jogg till runt sjön, ska försöka göra det tre gånger i veckan nu :) Vill du följa med någon gång är det bara att höra av sig ;)

Nu ska jag ta o börja jobba igen,
o det ska nog inte behöva dröja så länge innan jag bloggar igen!
Puss o Kram

Inga kommentarer: