lördag 30 juni 2007

En inte helt vanlig lördagsmorgon.

Det var skönt att slippa vakna av väckarklockans plågosång idag. Det är otroligt vad mycket mer man uppskattar helgen när man jobbar hela veckorna! Johan bara skrattar åt mig när jag säger så och så säger han "Jennie, det är så det är att bli vuxen".
Nu är det alltså lördag och den började med lite Vi på Saltkråkan från sängen, när vi låg där som bäst och kollade så ringde pappa och sa att han var påväg in till stan för att hjälpa mig att titta på min skrutt till bil. Då blev det stress och jäkt med frukost, J fick sticka upp till ICA o köpa frallor och en osthyvel för jag hade ingen sådan... den gav jag bort till killarna i England. Vi stoppade i oss maten ordentligt kvickt och ändå blev vi 10 minuter sena så pappa satt och väntade i bilen på ATEA's parkering.... det var tio dumma minuter att vara för sena för det började spöregna så fort Johan släppt av mig. Pappa o jag fick sitta o snacka lite i bilen innan det lugnade sig så pass att vi kunde ge oss på att kolla läget under bilen... det visade sig att min bil inte mådde så bra men vi lagade den med lite ståltråd och lyckades köra den hem hit till campus, vad som händer med bilen i framtiden återstår bara att se..
Nu ska jag städa lite, dvs dammsuga och torka golvet sen blir det tennis med Johan.

Puss så länge.

Inga kommentarer: