onsdag 23 maj 2007

B&B&B

B&B har fått ett extra B och en ny betydelse, iallafall för mig och iallafall för dagen; Barbeque & Balloon & Burn (sunburn)! Under hela eftermiddagen har jag vart uppe i parkerna runt Ecclesal Road (där Louise bor) och haft det bra. Började med att köpa med oss varsin lunchmacka. Jag tog en baguette med ugnsstekt kyckling, pesto, soltorkade tomater och avokado, den var en riktig hit!! Solen stekte och vi hade riktigt skönt där vi låg i Botanical Gardens och solpluggade :).. Efter några timmars effektiva (?!?) studier gick vi till Tesco o handlade allt vi behövde inför grillningen, blev en massa gott såsom sallad, baguette, dressing, chips, marshmallows, cider, morotssticks och dip.... sen hade vi redan fixat kycklingspett och korvar som vi också grillade. Blev en riktigt lyckad grillning, solen sken hela kvällen och värmde gött.. jag fick spela lite fotboll då vi lånade en boll av några grabbar där och dessutom fick vi se en luftballong lyfta, riktigt häftigt!!



Nu ska jag gå igenom mina anteckningar en sista gång för idag och sen ska jag krypa ner under täcket med min ömma rygg och drömma enbart positiva drömmar... imorgon vid den här tiden har jag tentan avklarad och älsklingen i mina armar :)


Sov gott!!
♥ Jennie

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig dag!Sol och god mat kan det bli mycket bättre?Kramar M

Fröken Jennie sa...

M? Är det mamma som har vart i farten igen? :) En helt underbar dag var det, nu får vi bara hålla tummarna för att jag kan säga detsamma om den här dagen efter tentan! Snart ses vi igen! Puss o Kram