torsdag 25 januari 2007

Stjärnfall- en bra start!

Hej på er!
Första inlägget från Sheffield skrivs härmed :)
Resan började som flera av er redan vet igår kväll med en bilfärd till Malmö och Sturup.. det var inge roligt alls att säga hejdå till Johan, grät både en och två gånger...
Mamma mötte upp mig på Norrtullparkeringen och vi påbörjade den ca 20 mil långa resan till södra Sveriges utpost.. märkte ganska snart att nånting inte var riktigt som det ska med bilen, det var nämligen svinkallt och fastän mamma hade fläkten på max så blåste den knappt något alls.. fick sitta på händerna för att inte förfrysa, värmen i sätena fungerade nämligen!.. mellan varven fick jag också ta min ena vante och torka av vindrutan som började frysa igen...
mitt i allt dethära missade mamma och jag malmöavfarten och det märkte vi inte förrän vi närmade oss Broby.. då kom jag på att man inte brukar åka förbi Broby när man ska till malmö så jag ringde Johan och han fick ge oss vägvisning (han är ju från Broby)

Konstigt nog började fläkten fungera igen en stund senare, weird...
Det var alldeles stjärnklart och vi såg en riktigt stark stjärna falla, både mamsen och jag.. o jag önskade,,,,.. ja vad berättar jag ju såklart inte!
Men det måste ju betyda nånting bra :)

På flygplatsen träffade jag på två gamla känningar, SkåneSOla satt i informationen och kom ut och gav mig en kram, precis vad jag behövde!! Väl igenom säkerhetskontrollen träffade jag på Robban, en kille som jag hängde endel med på gymnasiet.. han skulle till London med sin flickvän så jag fick sällskap under resan osså...
Väl på Stansted satte jag av mot datorerna, tänkte blogga lite och fördriva en timma eller två.. men de där pengamaskinerna bara åt upp mina pengar.. jäkla skit!!.. vi datorn träffade jag istället en italiensk man som väntade på stansted för att åka vidare till Riga med sitt jobb.. mycket trevlig var han.. men pratade nästan lite vääl mycket.. var ju egentligen så himlans trött.. men fick istället sitta uppe o snacka med honom..(italienare ;)). så det blev nog bara en timma sovd i natt.. som tur var hade de dusch på Stansted som man kunde hyra.. det behövdes verkligen för att vakna till någorlunda!!
Tog bussen till Liverpool street, vidare därifrån med underground till St Pancras station och till sist tåg mot Sheffield och nu sitter jag här.. känns overkligt som tusan.. och ensamt.
Är dålig på att vara ensam,, får hoppas att det händer mycket de kommande dagarna nu så att man håller sig sysselsatt och träffar nya människor.. annars vet jag en Jennie som kommer träna som en tok... det ska jag iofs försöka göra ändå :)

Skriver mer imorgon när jag är lite piggare, nu ska jag nana...
Love Jennie

3 kommentarer:

vevvan sa...

Du kommer få det underbart! Kommer följa dig med nöje! =)

Anonym sa...

hoppas du får det jättebra!och att du inte längtar hem allt för mycket Kramar mamsen

Fröken Jennie sa...

Vevvan; Visst kommer jag det, när jag väl kommit in i det så kommer det bli toppen.. det tror jag med :) Kul att du hänger med ;)

Mamsen; Duktig du är :) hemlängtan har jag inte hunnit med ännu.. o ni känns inte särskilt långt borta faktiskt.. med hjälp av msn, bloggen och skype!! tack för det televerket ;).. Puss!