onsdag 31 januari 2007

I got a shot!

Då har man blivit vaccinerad då :), gjorde faktiskt inte speciellt ont då den snälla sköterskan sa åt mig att titta åt ett annat håll.. Konstigt nog gör det fan så mycket ondare om man ser när det sticks samtidigt som det sticks (hmm invecklat)
Sprutorna var vaccin mot meningitus C som jag kommit på är vad vi i Sverige kallar hjärnhinneinflammation (rätta mig gärna om jag har fel) samt mot measels som är mässling.. Inga vaccin man får när man börjar på de svenska universiteten men här var det väääldigt viktigt!..

Har vart duktig och tränat också, riktigt ordentligt så jag är helt slut i kroppen :) satte upp mig på ett första pass också, circuits som är någon form av cirkelträning.. det ska jag prova på imorn eftermiddag!
Nu är jag värd en varm dusch och sen lite god Tom Kha-soppa som blev över när jag lagade den igår. Ska tänka på lillsyrran när jag äter den, det var nämligen hon som först bjöd mig på den när jag hälsade på henne under hennes make-up utbildning i Stockholm.
Lina, fixa skype så vi kan snacka lite!!!

Puss på er.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman! Nu har jag räknat mina trappsteg, 48 stycken. Inte lika många som dina men dom är där...
nu ska jag hoppa in i duschen efter ett muskelpass. kramis

Loppan sa...

hej sis, va trevligt o äta tom kha soppa!!! mums, de skulle jag behöva nu me min stackars hals!! förresten-de har tapetserat nöstan hela vardagsrummet nu!! annars e lägenheten kaos.. bor hos snälla jossan igår natt o tills imån.. erik kommer imån så då måste de va fint.. sen på lördag ska vi ut jossan jag o kanske jobbtjejerna!! kulkul!! kul o se att du har lite roliga grejer för dig!! pussar!!

Fröken Jennie sa...

Sara'n; 48 trappsteg är inte illa det heller :), du får springa lite fler gånger istället bara! Va duktig du är som vart på pass, imorn börjar ja med. Puss!

Linis; Kul att höra från dig sis, dert var inte igår :).. Kul och spännande att få vardagsrummet fixat! Gör de köket också eller? Låter trevligt med utgång i helgen och såklart jättemysigt att erik kommer! Fixa skype nu så vi kan snacka!! Puss

Aurora sa...

hehe sicken söt bild :P

Fröken Jennie sa...

Linis; Ja visst var den :)